måndag 3 mars 2014

Riktig otursdag

Kände redan igår kväll att mitt schema för jobbet inte verkade stämma, så jag ringde jobbet igår men ingen svarade nån av gångerna. Nu i morse gick jag upp tidigt och iväg till jobbet. Väl där så visade det sig att jag ju var ledig idag!! suuuck. Jag måste ha sett helt fel när jag skrev upp schemat från början. Så var bara att gå hemåt igen. Som tur i oturen visste jag att en av mina närmsta vänner var ledig idag och skulle upp tidigt för ett möte. Jag ringde henne och så kom hon hem till mig för lite mysig frukost ihop. Men när vi sitter i soffan, så ska jag lägga min mobil på bordet, då plötsligt så tappar jag den från låg höjd, tar upp den och jo men självklart...glaset har gått sönder längs hela skärmen....åhhh gissa att man blev lagom glad. Så var verkligen ingen bra start på dagen för min del.

 Kompisen hade dock med sin underbart söta 4 månaders valp. Jag har alltid haft ett stort djurintresse, speciellt hundar. Men för tillfället har jag bara en äldre tik kvar hemma.(som för övrigt fyller 9 år i veckan) En förlorade jag tyvärr hastigt i höstas, då hon blev akut sjuk och det fanns inget att göra. Hon somnade in hos veterinären 8 år gammal. Fruktansvärt varje gång ens 4-benta vänner lämnar en och går vidare över regnbågsbron. Men till vintern 2014/1015 hoppas jag att det kommer hem en ny liten valp till oss. Längtar, är planerat efter 2 st väldigt fina och sunda hundar av min hjärteras. Håll tummarna, även i hundvärlden kan det tyvärr ibland inte gå som man vill.

Skulle vi själva inte ha lyckas bli gravida i år heller, så har jag iallafall det att se fram emot. Tills vidare får jag mysa med vänners valpar, det är inte dumt heller. Skingra tankarna lite iallafall. Men dessvärre återkommer det ofta till ens funderingar över OM vi ska lyckas.

Om ni inte har sett denna lite småkomiska film  om hur den långa vägen för befruktning är, så kan jag rekommendera den. Visar verkligen hur mycket som ska till och vilken fantastisk resa det är, när ett barn ska bli till. (denna version jag länkar till är uppdelad i flera delar)
The big sperm race

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar